Nou ja waar ze dus naar toewillen is dat er bovenop het standaardtarief een spitsheffing komt op bepaalde filegevoelige trajecten. In de spits betaal je op die trajecten nog wat meer dan normaal. Daarmee worden automobilisten gestimuleerd de spits te mijden. In feite is dat een beetje het tolsysteem dat jij noemt. Dat betekent NIET dat het duurder wordt dan nu; meer dan 2/3e van de Nederlandse automobilisten gaat erop vooruit tov de huidige situatie, als je het vergelijkt met de MRB anno nu.
Ik denk zelf dat NL er beter aan doet het fileprobleem voor een groot deel te accepteren (net zoals de meeste filerijders allang doen). Wat we nu doen is NL vol asfalt plempen, omdat er gedurende 10% van de tijd (over een jaar gezien) files staan. Voor meer dan 60% van de tijd is de extra capaciteit die we aan asfalt neerleggen totaal overbodig. Het ergste is dat we de aanleg van nieuwe snelwegen baseren op gemodelleerde verkeersstromen in de spits in 2020. In dat jaar is de piek van de Nederlandse bevolkingsontwikkeling bereikt, vanaf waar stagnatie en daling gaat plaatsvinden. Dus we plempen worst case op worst case.
Wauw wie had nogeens kunnen denken dat ik op het forum van Dev over mn werk mag vertellen:P
Ik denk zelf dat NL er beter aan doet het fileprobleem voor een groot deel te accepteren (net zoals de meeste filerijders allang doen). Wat we nu doen is NL vol asfalt plempen, omdat er gedurende 10% van de tijd (over een jaar gezien) files staan. Voor meer dan 60% van de tijd is de extra capaciteit die we aan asfalt neerleggen totaal overbodig. Het ergste is dat we de aanleg van nieuwe snelwegen baseren op gemodelleerde verkeersstromen in de spits in 2020. In dat jaar is de piek van de Nederlandse bevolkingsontwikkeling bereikt, vanaf waar stagnatie en daling gaat plaatsvinden. Dus we plempen worst case op worst case.
Wauw wie had nogeens kunnen denken dat ik op het forum van Dev over mn werk mag vertellen:P