Speak your own language here...

#158960 by Biert
Wed Sep 26, 2007 7:17 am
Misschien zou het beter zijn als er ook meer dan 5 Nederlanders op het forum zouden zijn.

#158980 by Archetype
Wed Sep 26, 2007 5:30 pm
*gaap*

Nederland sucks. Veel te veel mensen met een waardeloze muzieksmaak.

#159005 by Biert
Thu Sep 27, 2007 12:39 am
Welkom op aarde.

De algemene muzieksmaak is overal kut, niet alleen in Nederland (enkele uitzondering daargelaten).

En om nou te zeggen dat een land kut is vanwege de muzieksmaak vind ik ook wat ver gaan (niet dat ik het oneens ben though).

#159011 by Archetype
Thu Sep 27, 2007 4:15 am
Biert wrote:Welkom op aarde.

De algemene muzieksmaak is overal kut, niet alleen in Nederland (enkele uitzondering daargelaten).

En om nou te zeggen dat een land kut is vanwege de muzieksmaak vind ik ook wat ver gaan (niet dat ik het oneens ben though).

Oh, ik vind Nederland sowieso een klote land en cultuur; dat ging niet specifiek over de muzieksmaak.
Nederland heeft best een paar aardige dingen geproduceerd (Urban Dance Squad, Rebecca Romijn, uh... kaas), maar over het algemeen zijn we gewoon een klein rot-landje, die gewoon moeten luisteren naar de grote Westerse overheden.

#159013 by Retribution
Thu Sep 27, 2007 4:55 am
Hm, ik wist niet dat Nederlanders zo dachten over hun eigen land. Ik dacht dat het alleen Vlamingen waren die zo dachten over Belgie, hehe ;) Ik had de indruk dat de meesten zeer trots zijn anders. Klopt dat niet? Ik weet wel dat velen hier naar Zweden verhuizen de laatste jaren...

Ik was verleden jaar in Nederland voor een optreden trouwens. Goed georganiseerd en het feit dat we daar speelden toont aan dat niet iedereen een slechte muzieksmaak heeft vond ik persoonlijk, haha :P Dus niet alles is verkeerd.

Maar serieus, ik denk dat het eerder mensen in het algemeen zijn die je storen. Want waar je ook komt zijn er mensen die klagen over het eigen volk enz.

En als het op goede dingen aankomt vergat je Flodder te vermelden tussen de andere kulturele zaken.

#159050 by frequency-lsd
Thu Sep 27, 2007 10:35 am
eigenlijk zijn de meeste mensen die ik ken niet trots op Nederland, de enige groep jongeren waarvan ik weet dat die trots zijn op hun land zijn de gabbers/lonsdale figuren..hier distantieer ik me dan ook meteen van vanwege de muziek en de idealen die deze mensen vaak hebben.

Ik vind het wel tof dat nederland behoorlijk tolerant is (of probeert te zijn) tegenover drugs, geloof en sexualiteit etc.. alleen vind ik het erg jammer dat ik wel merk dat tegenwoordig mensen een stuk minder geduld hebben en wat opvliegender zijn. Maar dit zal niet alleen in nederland zijn.

Btw eindelijk weer wat leven in het nederlandse topic :lol:

#159055 by Retribution
Thu Sep 27, 2007 11:23 am
Blijkbaar had ik dan de verkeerde indruk. En ja, de Lonsdale-types zijn natuurlijk extra trots. Ik denk dat dat zo wat overal hetzelfde is in de meer noordelijke delen van Europa. Het interessante is dan wel dat een zeer groot deel van diezelfde personen meestal niet zo goed op de hoogte zijn van de ideologien die ze zogezegd volgen.

Nederland is inderdaad zeer tolerant vergeleken met vele andere landen. Een deel van die zaken die je noemde zouden meerdere EU-landen moeten volgen eigenlijk. Een meer open beleid helpt op bepaalde gebieden waar verbod in de andere landen de situatie alleen maar erger maakt.

En stress wordt in het algemeen erger denk ik ook.

#159092 by frequency-lsd
Fri Sep 28, 2007 2:06 am
Retribution wrote:Het interessante is dan wel dat een zeer groot deel van diezelfde personen meestal niet zo goed op de hoogte zijn van de ideologien die ze zogezegd volgen

haha klopt :lol: , het is grotendeels maar een beetje stoer willen zijn en meelopen met hun vriendjes. Maar aangezien jumpstyle tegenwoordig helemaal hip is op dit zullen de lonsdale shirts wel weer in de kast verdwijnen om plaats te maken voor de volgende hype.

#159097 by Archetype
Fri Sep 28, 2007 4:21 am
Nederland wordt steeds minder tolerant, merk ik. Na 11 september 2001 wordt het "Big Brother" systeem van 'papa Amerika' ook in Nederland gekopieerd. Overal camera's op straat, steeds meer politie, een steeds kleiner gedoogbeleid tegenover drugs. Al die onzinnige reclames over 'samen' terrorisme tegenhouden; net alsof Nederland een doelwit zou zijn. We zijn gewoon een marionet van Amerika, net als zoveel Europese landen, helaas.
Terwijl, aan de andere kant, de gevangenisstraffen wel hetzelfde blijven. Er wordt met criminelen omgegaan alsof het kinderen zijn, die een pakje kauwgum hebben gestolen. Maximaal 5 jaar in de gevangenis, waar een tv staat, een hele fitness-zaal beschikbaar is, je eigen instrument / computer mee mag nemen, etc.
Het wordt op straat steeds asocialer, gevaarlijker en vervelender om rond te lopen; jongeren hebben overal schijt aan tegenwoordig, omdat ze weten dat er niemand is die er iets tegen kan doen.
Het is een vreemde spiraal, dit land...

#159230 by Retribution
Sun Sep 30, 2007 8:14 am
frequency-lsd wrote:
Retribution wrote:Het interessante is dan wel dat een zeer groot deel van diezelfde personen meestal niet zo goed op de hoogte zijn van de ideologien die ze zogezegd volgen

haha klopt :lol: , het is grotendeels maar een beetje stoer willen zijn en meelopen met hun vriendjes. Maar aangezien jumpstyle tegenwoordig helemaal hip is op dit zullen de lonsdale shirts wel weer in de kast verdwijnen om plaats te maken voor de volgende hype.

Hehehe. Ik ken er zo wel een paar die graag zo een trends volgen.

Dat van die jongeren kan ik wel bevestigen. Hier in Zweden merk ik dat ze steeds later rondhangen op straat. En steeds jonger dan. Plus dat ze een grotere mond opzetten tegen volwassenen. Er is hier een groot probleem op de scholen. De leerlingen (zelfs kinderen) hebben geen respekt meer voor de leerkrachten en vallen ze soms zelfs aan. De grootste problemen zijn dan wel jammergenoeg met de leerlingen die een moslimachtergrond hebben. Wat dan wel de klichés die ze zelf haten en ontkennen wat bevestigt...

#159814 by Bagheera
Thu Oct 11, 2007 10:20 pm
Archetype wrote:Nederland wordt steeds minder tolerant, merk ik. Na 11 september 2001 wordt het "Big Brother" systeem van 'papa Amerika' ook in Nederland gekopieerd. Overal camera's op straat, steeds meer politie, een steeds kleiner gedoogbeleid tegenover drugs. Al die onzinnige reclames over 'samen' terrorisme tegenhouden; net alsof Nederland een doelwit zou zijn. We zijn gewoon een marionet van Amerika, net als zoveel Europese landen, helaas.
Terwijl, aan de andere kant, de gevangenisstraffen wel hetzelfde blijven. Er wordt met criminelen omgegaan alsof het kinderen zijn, die een pakje kauwgum hebben gestolen. Maximaal 5 jaar in de gevangenis, waar een tv staat, een hele fitness-zaal beschikbaar is, je eigen instrument / computer mee mag nemen, etc.
Het wordt op straat steeds asocialer, gevaarlijker en vervelender om rond te lopen; jongeren hebben overal schijt aan tegenwoordig, omdat ze weten dat er niemand is die er iets tegen kan doen.
Het is een vreemde spiraal, dit land...

Mmm...interessant hoor, maar ik denk dat de 'burgers' net zo hard meedoen aan het Big Brother-systeem; niemand vertrouwt elkaar meer, iedereen grijpt z'n kans als het gaat om de overheid te naaien en ondertussen maar klagen dat zij het beste met het land voorhebben en dat de overheid Nederland naar de kloten helpt...en je ziet het nu ook terugkeren in die discussie n.a.v. Maxima's uitspraken over de Nederlandse identiteit. Die identiteit is er alleen als het goed gaat, zoniet dan is het een ordinaire graaicultuur; "ikke ikke ikke"...(niet dat ik daaraan niet af en toe meedoe hoor :P )

#165013 by Liampie
Fri Jan 18, 2008 7:50 am
Biert wrote:Misschien zou het beter zijn als er ook meer dan 5 Nederlanders op het forum zouden zijn.

Laat ik maar eens een handje helpen.

#165015 by Biert
Fri Jan 18, 2008 7:56 am
:happy:

#165077 by Minionslayer
Sat Jan 19, 2008 4:20 am
Ennn nog een Nederlander hier :D